TANDANG………. !!! NYANDANG KAHAYANG

SASAKALA DARMARAJA SUMEDANG…..

linggaDALAM Babon Darmaraja  yang datang pertama kali ke wilayah yang sekarang dinamai Darmaraja itu adalah kaum awam antara lain pemburu hewan dan pengembara. Mereka hidup disana kemudian datang juga golongna resi yang menyebarkan agama.

      Salah satu yang datang ke tempat itu Sanghiyang Resi Agung dari Nagri Galuh dan membuat padepokan di Cipeueut (Desa Cipaku Darmaraja, red) pinggir Sungai Cimanuk.  Kemudian datang juga Guru Aji Putih ke tempat yang kini bernama Leuwihideung. Saat itulah mulai berdiri kerajaan Tembong Agung.

      Guru Aji Putih inilah yang menyebarkan agama Islam di Sumedang dan dia adalah orang pertama yang bergelar haji karena berangkat ke Mekah untuk memperdalam agama Islam.  Nama Aji Putih pun berubah menjadi Guru Haji Aji Putih atau Haji Darmaraja. Makam Prabu guru Aji Putih itu kini berada di Pajaratan Landeuh Desa Cipaku.

      Sumedanglarang sendiri muncul saat Tajimalela berkuasa di wilayah ini. Tajimalela saat itu berseru Insun Medal Madangan ketika  selesai bertapa brata. Namun tak ada yang pasti apa arti kalimat itu. “Dari cerita-cerita di masyarakat maksudnya  kula lahir di tempat ieu (madangan=tempat nyampurnakeun). Nama itu berubah melalui proses nasal (istilah basa) Sumedang Rarang dan menjadi Sumedang Larang,” kata Dharmawan yang lebih dikenal dengan nama Aki Wangsa yang juga pengarang buku Rucatan Budaya Bumi Sumedang.

      Tajimela ini kemudian menyerahkan kekuasan kepada ketiga anaknya Sunan Ulun, Prabu Lembu Agung dan Prabu Gajah Agung yang akan menjadi raja dengan menyebutkan siapa yang membelah dewegan (kelapa muda) dan ada airnya dialah yang nanti menjadi raja setelah mereka sebelumnya bertapa. “Ternyata yang membuka dewegan ada airnya itu Prabu Lembu Agung tetapi ia menolak menjadi raja karena sesuai tradisi yang menjadi raja yang tertua,” katanya dan terjadi perkelahian karena tidak mau menjadi raja itu.

      Namun akhirnya Tajimalela dan ketiga anaknya bermusyawarah dan memutuskan Prabu Lembu Agung yang menjadi raja. “Dari Prabu Lembu Agung inilah keluar kata lisan Darma Ngarajaan (hanya sekedar menjadi simbol raja saja, red) yang akhirnya menjadi daerah Darmaraja,” katanya. Kini Makam Prabu Lembu Agung berada di Astana Gede Desa Cipaku Kecamatan Darmaraja.

      Sementara Tajimalela akhirnya bertapa ke Gunung Lingga hingga akhir hayatnya dan makamnya juga berada di puncak Gunung Lingga Desa Cimarga, Kecamatan Cisitu.  Kerajaan Sumedang Larang kian maju pesat dan akhirnya memintahkan keraton kerajaanya dari Leuwihideung ke Ciguling Pasanggrahan dan dilanjutkan ke Kutamaya.

94 Komentar

  1. dede tomo ti Bkn Bandung Ranjeng

    sampurasun dulur sadaya,,,, kade anak incu urang ulah nepi keun hilap ka sajarah asal mula na SUMEDANG,, urang silih pepeling wae.

    • teambulls

      Rampes lur……
      Sumuhun ieu teh……pribados ge sok ketir ari ningali lalampahan berudak ayeuna….
      Jigana teh tos ngawitan hilap kana sajarah pinisepuh urang….
      Hayu urang pada-pada mumule sajarah Sumedang nu kantos kasohor…

      • dede

        mangga Kang hayu urang sasareungan ajak anu sanes na.. da masyarakat Sumedang teh sanes 2 atw 3 jalmi. mang rebu-rebu… hhe..hhe.. kumaha proyek jatigede teh…?? ieu mah naros kanu cakeut wae…

      • teambulls

        Jatigede…..ahhh..paling2 nembe 30% nan….
        taun 2013 rencana na..kedah tos di genang….
        taun 2012 kedah tos steril tah daerah genangan…eta hasil rapat terakhir…
        kaleresan akang ngiringan rapat waktos harita….

      • Team_Bulls

        Tera wae bukaan blogs ieu…pasti aya update jatigede…Insya Allah

    • dadang sutaryat

      de ranjeng na beulahmana ?salembur atuh srng abd………..

      • teambulls

        Owhhh…ieu urang Ranjeng….???
        Palih mana Ranjengna ???
        Abdi ti Parakan kondang…..cuman abdi tiap 2 minggu sok lewat Ranjeng..teras….ka situraja -sumedang….
        Palihmana PUSKESMAS Ranjengna ???

      • dede

        heuheu.. jadi papendak jeung dulur, ieu Kang Dadang Pribados mah ti Bakan Bandung na, cakeut sakolaan DD Sadang Sari heu..heu.. manawi Akang Ranjeng na ti palih mana…?? wilujeung tepang atuh Kang…

      • teambulls

        muhun ke pami abdi kaditu Insya Allah urang patepang……

    • gisman purnaman

      ass,,

      • Team_Bulls

        Wa’alaikum salam…..

    • dede

      Enya kade ah, mangkaning budaya urang darmaraja sumedang mah moal aya tanding na mun arek nyokot eusina, da etamah nu di agemna kasampurnaan hirup, nu bakal nyalametkeun lahir jeung bathin. Ayeunamah lolobanya ngan ngotektak kana lahir atawa sareat kur’anul kadim jadina teh kokolot begog teu nyaho kana awak sorangan.

      • Team_Bulls

        He…he..ayeuna mah janten JATI kasilih ku JUNTI….
        Maklum jalmi ayeuna mah tara sok ngajenan para pinisepuh…Sedih memang…bade kumaha tah ke kapayuna ???

    • dede

      Enya bener de, nu penting deui kudu di jaga budaya urang anu alus, da moal datang dua kali, nu pasti moal aya gantina. contohna situs nu rek di remdem etateh moal aya gantina dasarnya pamarentah sumedang teu nyaho budaya, pan moal aya urang mun leluhur urang teu aya.
      Jigana akibat nu marentah di sumedang orang luar meren engkamah kudu urang sumedang asli, loba nu pinter urang sumedang ge

      • Team_Bulls

        Satuju pisan taaaaahhh…..
        Sok saha urang sumedang nu rek jadi bupati….Akang ngadukung..

    • lingga buana

      sampurasun ksdy dulur,,,,,hayu urang jaga budaya jeung kaaripana para leluhur urng. kade, ulah kbw ku arus zaman. kudu eling kanu kawas,,,,,,,,,,

      • Team_Bulls

        Kumaha tah para saderek sadayana ????
        Hayu urang mumule budaya urang…kusaha deui lamun teu ku urang…

  2. ani

    sumedang,darmaraja tepat orangtua ku lahir dan tinggal skrg ini.memang tempat yang indah dan nyaman untuk tinggal di sana.aku slalu merindukan tempat kelahiran ku ini.

    • teambulls

      Tepat sekali….
      Akang yang selalu hilir mudik survey tower PLN 1 minggu sekali selalu menyayangkan…bila ada sebagian tempat di Darmaraja ini yang musti terendam karena Mega Project Jatigede….
      Setiap kali Akang melintasi tempat nan indah itu Akang selalu termenung……..
      KENAPA….????

      • asep

        muhun kang.. abdi oge sok nyeredet hate pas di puncak tanjakan pasiringkik upami wangsul ka lembur,sedih pisan t4 nu endah bakal ka gusur komo abdi ti cipaku t4 karuhun urang

      • Team_Bulls

        Numawii…….naha atuh pangwangunan bet kedah ngagusur situs ???
        Naaa…teu tiasa kitu pami tempat nu lendoh..subur kedah kagerus ku pangwangunan…???
        Geuningng….?? di nagara batur mah situs2 teh leres2 di mumule…..ari urang teu tiasa ???

  3. Urang Sumedang mangga linggih di blog foto kota Sumedang.
    http://www.sumedangdailyphoto.com

    Kanggo admin, bilih aya acara2 kebudayaan di Darmaraja nyungken dipasihan informasina.

    Hatur nuhun,

    • Team_Bulls

      Insya Allah mangga…..
      Urang saling berbagi ae…sasama Sumedang mah…

  4. Waduh… Kang.Kang.., meni tos kangen pisan ka lembur yeuh… ka cinaglang, Neglasari, Darmaraja, tos 12 taun abdi teh di pangumaraan, kapahung, teu bisa balik…Do’a keun abdi kang sing bisa balik ka kampung deui..(abdi teh bakat ku sono googling darmaraja, ehhh patepang sareng akang didieu) salam Kang sadayana..

    • Team_Bulls

      Alhamdulillah geuning tepang sareng rencang salembur.
      Pribdos sering jalan Darmaraja 1x saminggon….maklum tugasna jalan2…..
      Di duakeun sing tiasa tepang + akang ke di darmaraja…mugia Allah ngabulkeun do’a urang sadyana…
      Amin…ya RAbbal ‘alamin

  5. Assalamualaikum,

    Kang lamun saya kaditu ajak kasitus, sabab keur tugas taun 1991 s/d 2004 teu sempet kamana-mana, teu aya nu ngajak tea

    • Team_Bulls

      Oche boss…..!!! Siap…..!!!
      Bade ka situs mana ???

  6. yayan hermawan

    ass, ngiringan sakanteunan neupangkeun simkuring ti darmaraja,

    • Team_Bulls

      Wa’alaikum salam…..wilujeng tepang atuh….
      Ti palih manten Darmarajana ???

    • Kang ,, ari darmaraja teh palih manaeun cakrabuana ???

      • Team_Bulls

        KALER kulon saentosna WADO.

  7. ahmad

    sumedang tuh kota kecil yang indah banget dan bersih juga,aku terus terang pertama kali kesana sangat terkesan banget,jadi kepengen maen ke sumedang lagi tapi aku gk punya temen orang sumedang,yaah barang kali ada yang mau berteman sama aku,biar aku bisa maen ke sumedang gitu

    • Team_Bulls

      SAlam kenal……Ni dari mana gitu ???

  8. haduh,,,, asa kangen yeuh ka urang sumedang………
    masih tetep qto endah sapertos kapungkur….
    abdi t sukaratu, salam keanal ka sadaya warga darmaraja sumedang…..

    • Team_Bulls

      Sumedang pasisian masih endah……cuman di kota asa mangkin bayengyang….

  9. sampurasun ! wilujeung patepang sareung jisim abdi,abdi kawit ti Cinaglang,abdi bde ngiringan nimbrung,tos lami abdi teu kadarmaraja,asa wa’as mun emut kajaman kapunkur nuju alit.

    • Team_Bulls

      Rampes luurrr……
      Hatur nuhun tos kersa rurumpaheun ngalongok blogs sim kuring…..
      Ihhh…..atuh naha teu ngalongok deui ka lembur bali geusan ngajadi…sateuacana aya situ enggal Jatigede tea….???

  10. diki satia astra

    assalamualaikum
    salam kenal semuanya. Saya udah lama ga ke darmaraja terakhir thn ’99 msh smp.pengen lg kesana cuma bingung mw ketempat siapa soalnya aki udah ga ada lg.o ya dulu aki saya tgl di cibungur jatibungur.

    • Team_Bulls

      Owwhhh………Dari Cibungur…..???
      Salam kenal juga……..
      Ke tempat Akang saja atuh……

      • diki satia astra

        akang tinggalnya dimana,boleh kang lamun kesana saya maen tempat akang.terus terang saya agak terputus dengan leluhur saya.

  11. ass,sim abdy ti palihan cibungur pisan (RT 03).upami nyimak obrolan nu di luhur mani asa ku sedih pisan kang.kaleresan rorompok abdy bates nu bade di bendung.

    • Team_Bulls

      Wa’alaikum salam wrb……
      Yah dalah dikumaha deui…da geuning eta teh program para ratu anu nuju nyepeng pucuk pingpinan di nagri urang…
      Mugia sing shabar lan tawekal wae kangge sadayana…

  12. Salam kenal ieu abdi oge asli orang darmaraja…..
    ti cisema pakualam darmaraja sumedang

    • Team_Bulls

      Alhamdulillah geuning…nambihan saderekk…
      Salam kenal oge ti Akang…

  13. Adlina Damayanti Pertiwi

    ASS, hoyong terang sejarah na desa neglasari.
    kitu g pami aya.
    hatur nuhun.

    • Team_Bulls

      Insya Allah ke urang pilari heula..

  14. Sampurasun dulur………

    • Team_Bulls

      Rampes….mangga…!!!
      Punten nembe waler….

  15. rusmana eka saputra

    assalamualaikum, alhamdulialh aya batur salembur saya asli cibungur sudah lama
    punya keinginan ngobrol nu aya di lembur, orang tua saya tinggal dijatibungur sebelum
    pindah ke jakarta, saya cucu aki madhari, masih banyak sih keluarga disana, mungkin
    akang kenal jeng kang guru deman dicipendey itu anak dari kakak pun ibu…….

    • Team_Bulls

      Wa’alaikum salam….
      Alhamdulillah geuning beuki reugreug wae Akang teh..
      Insya Allah urang salusur ku Akang…

  16. Ahmad Karnia

    Dalam pelacakkan saya mengenai leluhur saya, saya teringat cerita orang tua saya tentang buyut saya yang pernah belajar mengaji di waktu kecil kepada seorang wanita tua dan buta di daerah Kaum Sumedang, yang tahun kejadiannya sama dengan kehidupan Cut Nyak Dien ketika dibuang oleh Belanda di Sumedang.
    Dan saya teringat jugarorang tua saya pernah cerita bahwa buyut memiliki saudara-saudara yang sekarang ini memiliki pondok pesantren di Kaum Sumedang, saya tidak tahu apakah buyut saya itu masih ada hubungan dengan tokoh-tokoh agama H. Sanusi atau H Ilyas, atau saudara-saudara buyut saya yang saat ini mengasuh pondok pesantren tersebut, ingin mengetahui juga apakah para pemilik dan pengasuh pondok pesantren tersebut adalah keturunan H. Sanusi atau H Ilyas.
    Saya hanya ingin mengetahui buyut-buyut dan leluhur saya…dan kalau di izinkan Allah suatu saat saya ingin menyambung tali silaturahmi.
    Kemungkinan besar buyut istri adalah keturunan/putri dari H Ilyas, buyut istri bernama Abibah, rumah yang ditempati oleh Cut Nya Dien ketika ditipkan ke H Ilyas oleh Bupati Sumedang Pangeran Suria Atmadja atau Pangeran Mekkah , adalah rumah H ilyas yang sekarang masih terawat, dan yang merawat rumah peninggalan sejarah tersebut, kalau tidak salah adalah keturunan dari adiknya buyut istri Abibah yang bernama Enci/Aim. H Ilyas berasal dari daeerah Darmaraja – Sumedang

  17. Ahmad Karnia

    Dalam penelusuran saya mengenai leluhur saya, berawal ketika teringat cerita orang tua saya tentang buyut saya yang pernah belajar mengaji di waktu masih remaja kepada seorang wanita tua dan matanya rabun bahkan mungkin hampir buta di daerah Kaum (Belakang Mesjid Agung) Sumedang, yang tahun kejadiannya sama dengan kehidupan Cut Nyak Dien ketika dibuang oleh Belanda di Sumedang sekitar tahun 1906.
    Melihat kesholehan, kealiman dan kepadaian Cut Nyak Dien dalam bidang Agama,dan melihat usianya yang sudah renta Bupati yang berkuaesa saat itu Pangeran Suria Atmaja atau yang di kenal dengan nama Pangeran Mekkah dengan kearipan dan kebijaksanaannya, Beliau tidak menempatkan Cut Nyak Dien di penjara sesuai perintah pemerintah Belanda kala itu, tetapi Beliau menitipkannya pada seorang tokoh agama Islam yang bernama H Ilyas.
    Menurut orang tua saya, bahwa buyut memiliki saudara-saudara yang sekarang ini menjadi tokoh-tokoh agama karena memiliki dan mengasuh pondok pesantren di Kaum Sumedang, saya tidak tahu apakah saudara-saudara buyut saya itu masih ada hubungan dengan tokoh agama H Ilyas yang kala itu dititipi Cut Nyak Dien oleh Bupati Pangeran Suria Atmaja.
    Saya hanya ingin mengetahui buyut-buyut dan leluhur saya…dan kalau di izinkan Allah suatu saat saya ingin menyambung tali silaturahmi dan sowan dengan para tokoh pondok pesantren tersebut.
    Kemungkinan besar buyut istri adalah keturunan/putri dari H Ilyas, yang katanya berasal dari Darmaraja, buyut istri bernama Abibah, rumah yang ditempati oleh Cut Nya Dien ketika ditipkan ke H Ilyas/Hjh. Solehah oleh Bupati Sumedang Pangeran Suria Atmadja atau Pangeran Mekkah , adalah rumah H ilyas/Hjh. Solehah yang sekarang masih terawat, dan yang merawat rumah peninggalan sejarah tersebut, adalah buyut dari H Ilyas/Hjh. Solehah. yaitu Ibu Hjh. Neng Aisyah,
    Untuk melengkapi penelusuran saya, mohon kiranya kalau ada yang mengetahui mengenai H. Ilyas / Hjh. Solehah, yang berasal dari Darmaraja mohon kiranya dapat berbagi dengan saya.
    Sebelum dan sesudahnya kami ucapkan terima kasih.

    • Team_Bulls

      Mangga silahkan buat2 para shahabat yg lebih faham untuk melengkapinya…
      Akang tunggu sumbang saranya…

  18. cicit aki pura

    assalamualaikum..permisi, saya keturunan sumedang desa darma raja..kake saya orang sumedang..tapi saya sama sekali ga tau asal usul desa leluhur saya..saya juga ga bisa bahasa sunda.pengen tau tentang sumedang.:)

    • Team_Bulls

      Wa ‘alaikum salam wrb…
      Selamat Datang & wilujeng sumping….!!!
      Bagea baraya…..

  19. Assalamualaikum nepangkeun sim abdi yayang rohimat kawit urang cinaglang asli ,

    • Team_Bulls

      Wa’alaikum salam wrb……
      Rampes.bagea lur…
      Wilujeng tepang deui & hatur nuhun tos kersa rurumpaheun….
      SALAM……..

      • nandar

        sampurasun ………….
        sok asa wararaas sareng sono campur sedih, komo ngadangu kadang wargi sadayana nu tebih dipangumbaraan mung kade ulah dugi ka lali ka purwadaksi. nepangkeun abdi urang lembur singkur (kp. kucing) pun bapa mah ti karanganyar (karangpakuan) darmaraja.

      • Team_Bulls

        Rampes Lur….
        Hmmm…sumuhun numawi..geura urang wangun lembur urang ku kadang wargi nu tos janten jalmi…
        Hapunten ieu teh,,,dupi kp.kucing teh palih manten ??? da ari karang pakuan darmaraja mah teu bireuk…

  20. Asalamualaikum sampur rampes kasadayana simkurng ti palihan cinaglang

    • Salam kenal kang ti urang cibungur 😀

    • Team_Bulls

      Wilujeng tepang..

    • Team_Bulls

      Wilujeng sumpin & nuhun tos kersa rurumpaheun.

  21. Setiabudi

    Ngiringan Abdi kawit ti Cilimus hideung.

    • Team_Bulls

      Bagea baraya…wilujeng sumping..

  22. Assalamu Alaikum Warrahmatullahi Wabarahatuh
    Sim kuring kawit ti desa Cipaku (kapungkur) ayeuna mah tos di mekarkeun jateun tilu desa Cipaku,Karang Pakuan,Paku Alam, kec Darmaraja
    Saur pun aki silsilah abdi saurna ti kerajaan Mataram ,waktos perang sareng belanda ka Jayakarta kadesek nya daratang ka daerah cipaku heunteu baralik deui ka Mataram….wallahu alam

    • Team_Bulls

      Wa’alaikum salam wrb.
      Bagea Baraya …wilujeng sumping…
      Hatur nuhun kana seratanana…tur sumbangsih na…mugia janten catetan tambihan.

  23. Ngan hanjakal ayeuna leumbur kuring kena ku mega proyek bendungan jati gede,mun kantus waasna we jigana engke tempat lahir teh anu tepatna di dusun Cisema,Desa Paku Alam….

    • Team_Bulls

      yeuna linggih masih di Cisema keneh ???

  24. sok kangen mun ningal darmaraja, pan nini abdi di darmaraj, jadi mun lebaran sok ka darmaraj…

    • Team_Bulls

      Mugia sadayana sehat wal ‘afiat.

  25. hi…..

    • Team_Bulls

      Hi juga…

  26. mang darwan

    Assalamu alaikum,,,,,,sampurasun kang admin,,,,,nepangkeun simkuring ti tanjungsari ds cibogo darmaraja,,,cimanuk teh pang ulinan keur mangsa leutik,,,,ayeuna bakal tinggal carita meuruen nya,??,,,, bakal pajauh jeung dulur,,,jeung tatangga jeung bapa jeung ema,,,,,duuuuhhh kudu kmh atuh nya???

    • Team_Bulls

      Mugia urag sadaya dipaasihan kasehatan,kasalametan tur kabagjaan ti Allah SWT…Amin

  27. abah budsah

    Sampurasun,…! baraya mani waas kagagas..mun maca darmaraja…abah mah kawit ti Dsa Paweanag Wado ari sakola di SMP sukamenak nu tempatna di betok, ari upacara nya di alun-alun darmaraja (ibu kota kawadanaan) mun maen bal nya dilapang leuwi hideung – cibungur. sok sanajan rundayan dilembur geus ngurindang…sok ngahaja wae napak tilas… insya Allah sasih Februari saurna di darmaraja aya festival budaya…rek datang hoyong nungkulan kumaha baraya darmaraja kiwari sakalian nepungan dulur/sobat abah baheula…bral nonoman darmaraja geura midang

  28. Fajrin Abdhilah @F_abdhilah

    Asalamuaalikum.. Abdi nu linggih di darmaraja kidul nu kasebat kampung Cinaglang desa neglasari anu pakuwu na Bapak Undang abdi hawatir sawah nini abdi di acak acak ku jalan ngadamel jalan Sumedang-Garud mudah-mudahan terlaksana taun ieu penggantia nana muda-mudahan pamarentah ngagentosan karesakan Sawah nini aki abdi mangkaning Gigi na dugi ka seep ngemutan sawah nu resak. Aki urang H.Sumarya

  29. wiwin widia

    salam dulur sadaya

    • Team_Bulls

      Salam kenal baraya….

  30. Bhangkok_Nakulla

    Asalamualaikum,kang kumaha daramang sadayana,ngiring Nimrung ahh,Ti Orang Jatibungur

    • Team_Bulls

      Wa’alakum salam..
      Alhamdulillah sae..kmha sawalerna…
      Salam kenal….

  31. kang encep

    cobi didamel buku supados generasi muda terang sejarah darmaraja nu saleresna

    • Team_Bulls

      Aduwhhh….pami di damel buku mah kedah di peser, mending buka blogs wae nya…

  32. Asalamualaikum sadayana, kumaha kabarna daramang?

  33. sampurasun dulurr, daramang urang sunda??
    Aduhh abdi tos ninenung k darmaraja.
    Haturnuhun infona.

    • Team_Bulls

      Rampeeeeeeeees……….
      Sami2…

  34. taryat

    Ass. wr wb…..nepangkeun pribados akwit ti buahdua. Hoyong terang sajarah sumedang sareng sabudeurenna. sok pirajeunan muka-muka blog….nya pendak sajarah darmaraja.
    hatur nuhun pisan.
    bilih aya nu terang sajarah buahdua kumaha tah ?
    pribados hoyong pisan terang .
    hatur nuhun.
    wasallam.

  35. Neng Elis

    aslm? punten kang…. nepangkeun ..abdi ti ciwangi ds cibogo….. Deudeuh teuing Lembur kuring…… mugia aya dina kasalametan sareng di tangtayungan Alloh SWT…. kang pami aya abdi hoyong terang sejarah dusun ciwangi/desa cibogo…. haturnuhun…..

    • Assalamualaikum…Punten kang ngringan silaturahmi.
      Kaleresan abdi oge sami sareng neng elis made in ciwangi + korban “jatigede”..
      Wilujeng tepang neng elis…mamanawian sim kuring kenal..

  36. Assalamu’alaikum… wilujeng tepang dulur2 sadayana nepangken abdi ti cianjur kawit ti cibogo 1 desa cibogo darmaraja, ninenung ka lembur sareng karuhun teu acan kabayangken kumaha nasib kapauyuna duh gusti…………… Subhanalloh.

  37. juhadi

    nya lur sok sanajan gununq diancurken daratan didirataken kaula salaku runtayan adam nuaya di sumedanq nqarasa kuranq mernah diperlakuken jika kiyeu nqarasa disepeleken

  38. neneng nurlelawati

    sampurasun dulur dulur abi ti cibungur rorompok kakeueum ku mega proyek kaluarga besar aya di cibungur, cihideng, lameta incah kamana yeuh mun ka keueum???? pembayaran oge kalewat…. abong pamarentahna hejo ku duit tega ngajual rakyat….

  39. Ujang Suryana

    haturan abdi ti corenda kec.Cisitu

  40. cecep supriatna aki astra

    Salam kenal aje neeh, aye msh keturunan sumedang, tepatnya dari desa cibungur darmaraja sumedang, keturunan aki astra dan nini enah.

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: